Avansul tehnologic, apariția și dezvoltarea industriei IT, cu tot ceea ce înseamnă aceasta, face ca tinerii din noua generație să devină din ce în ce mai mobili, având alt gen de așteptări când vine vorba despre achiziția unei locuințe. Schimbarea comportamentului noii generații se poate observa cel mai bine în marile orașe ale României, cum sunt București, Cluj sau Timișoara, în aglomerările urbane de peste 300.000 de locuitori, care vor evolua rapid spre un milion. În astfel de metropole, pe lângă dictonul potrivit căruia valoarea unei proprietăți este dată de locație, locație, locație, un rol foarte important îl va juca și mobilitatea. În anii următori va conta foarte mult cât de repede poți să ajungi de acasă la locul de muncă sau la locurile de agrement, pentru că noua generație pune mare preț pe timpul liber, pe timpul pe care îl au la dispoziție în afara orelor de muncă
Toate marile orașe ale României sunt aproape sufocate din cauza lipsei de viziune a administratorilor acestora, a primăriilor și consiliilor locale. Nu cred că există un oraș important din România care să aibă o strategie de dezvoltare pe termen lung, de îmbunătățire a calității vieții comunităților. Lipsa infrastructurii și timpul îndelungat pe care sunt obligați să îl petreacă în trafic sunt aspecte care vor cântări foarte mult în cazul noii generații, care are cu totul alte pretenții în privința calității vieții și dorește să își fructifice la maxim timpul liber.
Marile aglomerări urbane pot avea o dezvoltare rapidă în cazul în care autoritățile vor ține cont de nevoia tot mai mare de mobilitate. În caz contrar, acești tineri, care nu dețin active importante, se vor putea reloca în zone în care infrastructura oferă posibilitatea deplasării într-un interval de timp rezonabil. Zonele urbane spre care vor migra reprezentanții noii generații, atrași de o mai bună calitate a vieții, vor fi astfel avantajate comparativ cu cele în care autoritățile locale nu au reușit să rezolve problema mobilității. Pentru a putea soluționa acest neajuns e nevoie de o analiză și de un plan strategic, elaborat de consultanți specializați, pentru ca într-un orizont de 5-10 ani, mobilitatea în marile aglomerări urbane să nu mai reprezinte o problemă acută.
Industriile noi au ca active principale oamenii, iar tinerii vor locui și vor plăti taxe în marile orașe doar atât timp cât calitatea vieții va fi în concordanță cu pretențiile lor. De aceea, în viitorul apropiat, dincolo de aspectul locației și cel al calității locuinței, valoarea unei proprietăți va fi tot mai corelată cu timpul pe care îl pierdem atunci când ne deplasăm dintr-un punct al orașului într-altul.